Odkryj mKraków – miejską aplikację na miarę nowoczesnego miasta

Aplikacja mKraków to innowacyjne narzędzie stworzone specjalnie dla mieszkańców Krakowa. Dzięki niej załatwisz większość miejskich spraw elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędzie! To wygodne rozwiązanie – wszystkie najważniejsze informacje i usługi znajdziesz w jednym miejscu.

Co oferuje mKraków?

• Dostęp do uprawnień wynikających z Karty Krakowskiej i Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+

• Dla każdego – nawet bez logowania – informacje o rozkładach jazdy KMK, harmonogramach odbioru odpadów, lokalizacji obiektów sportowych, konsultacjach społecznych

• Możliwość szybkiego zgłaszania problemów w mieście lub przesyłania pomysłów na ulepszenia przez Krakowskie Centrum Kontaktu

• Od 4 sierpnia nowość: opłacisz parking w Obszarze Płatnego Parkowania, z dodatkową zniżką dla posiadaczy Karty Krakowskiej!

• Nowa opcja „Twoja opinia” – podziel się zdaniem na temat miejskich inicjatyw i miej realny wpływ na decyzje dotyczące Krakowa

• To nie koniec! Wkrótce aplikacja zyska kolejne funkcje, m.in. wynajem roweru miejskiego, zakup biletów do instytucji kultury czy możliwość głosowania w budżecie obywatelskim. Już teraz trwają prace nad wersją anglojęzyczną aplikacji.

Zainstaluj mKraków i przekonaj się, jak łatwo możesz korzystać z miejskich usług bez wychodzenia z domu!

Poznaj odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące aplikacji!

Na jakich urządzeniach działa mKraków?

Aplikacja przeznaczona jest dla urządzeń przenośnych, np. smartfonów, działających w systemach operacyjnych Android (wersja 7 lub wyższa) lub iOS (wersja 12.4 lub wyższa).


Czy musze być online, aby korzystać z aplikacji?

Aplikacja do prawidłowego działania wymaga stałego dostępu do Internetu (podczas instalacji, korzystania oraz aktualizacji oprogramowania).

Co to jest aktywacja usług w mKraków?

Aktywacja usług w aplikacji mKraków to proces, który umożliwia dostęp do indywidualnych uprawnień i miejskich usług dostępnych dla mieszkańców w jednym miejscu.

W przypadku niektórych usług, takich jak Karta Krakowska (KK) czy Krakowska Karta Rodzinna 3+ (KKR3+), konieczne będzie potwierdzenie Twoich uprawnień – np. poprzez logowanie lub uwierzytelnienie. Po pomyślnej aktywacji i przypisaniu usługi do Twojego konta, zyskasz pełen dostęp do jej funkcjonalności w aplikacji.

Czy mogę korzystać z aplikacji mKraków bez aktywnych usług miejskich (KK lub KKR3+)?

Wiele funkcji aplikacji mKraków jest dostępnych bez konieczności aktywowania usług miejskich, takich jak Karta Krakowska czy Krakowska Karta Rodzinna 3+.
Bez aktywacji tych usług możesz korzystać m.in. z:

  • mapy miejskich obiektów sportowych,
  • rozkładów jazdy komunikacji miejskiej,
  • harmonogramu wywozu odpadów

Dlaczego niektóre usługi w aplikacji mKraków są nieaktywne?

Część usług (KK lub KKR3+) wymaga wcześniejszej jednorazowej aktywacji i połączenia ich z aplikacją.
Do czasu wykonania tej czynności wybrane usługi są nieaktywne (wyszarzone). Po ich wybraniu pojawi się informacja, jak je aktywować.

Szczegółowe instrukcje znajdziesz w odpowiedziach na pytania:
Jak połączyć się z Kartą Krakowską (KK) poprzez aplikację mKraków?
Jak połączyć się z Krakowską Kartą Rodzinną 3+ (KKR3+) poprzez aplikację mKraków?

Jak połączyć się z Kartą Krakowską (KK) poprzez aplikację mKraków?

Jeśli nie posiadasz mobilnej wersji Karty Krakowskiej, nie możesz aktywować usługi w aplikacji. Dowiedz się, jak ją uzyskać, odwiedzając stronę: [link].


Jeśli posiadasz mobilną wersję Karty Krakowskiej, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. W katalogu usług wybierz „Karta Krakowska” i kliknij przycisk „Aktywuj usługę”.
  2. Zaloguj się do swojego konta KK, podając adres e-mail oraz hasło.
  3. Po poprawnym uwierzytelnieniu kliknij „Aktywuj usługę w mKraków”.
  4. Wprowadź aktualny 9-cyfrowy numer telefonu (bez prefiksu +48) oraz zaakceptuj regulamin i politykę prywatności.
  5. Po zaktualizowaniu danych kliknij „Połącz z mKraków”.
  6. W kolejnym kroku wpisz numer PESEL oraz ponownie ten sam numer telefonu.
  7. Na wskazany numer otrzymasz SMS z kodem weryfikacyjnym – wpisz go i zatwierdź.
  8. Po prawidłowej weryfikacji usługa zostanie połączona z aplikacją mKraków.

Jak połączyć się z Krakowską Kartą Rodzinną 3+ (KKR3+) poprzez aplikację mKraków?

Jeśli nie posiadasz mobilnej wersji Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+, nie możesz aktywować usługi w aplikacji. Dowiedz się, jak ją uzyskać, odwiedzając stronę: [link].

Jeśli posiadasz mobilną wersję KKR3+, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. W katalogu usług wybierz „KKR3+” i kliknij przycisk „Aktywuj usługę”.
  2. Wprowadź swój numer PESEL oraz 9-cyfrowy numer telefonu (bez prefiksu +48), a następnie zaakceptuj regulamin oraz politykę prywatności.
  3. Po poprawnej autoryzacji kliknij „Połącz z mKraków”.
  4. W kolejnym kroku ponownie wpisz numer PESEL oraz ten sam 9-cyfrowy numer telefonu.
  5. Na wskazany numer otrzymasz SMS z kodem weryfikacyjnym – wpisz go i zatwierdź.
  6. Po prawidłowej weryfikacji usługa zostanie połączona z aplikacją mKraków.

Czy mKraków zapewnia dostęp do wszystkich uprawnień i korzyści przysługujących dotychczas posiadaczom KK?

W ramach aplikacji mKraków można korzystać ze wszystkich uprawnień i korzyści przysługujących dotychczas posiadaczom KK (w tym zakup biletów okresowych ze zniżką).

Dodatkowo od 4 sierpnia 2025 r. posiadaczom Karty Krakowskiej przysługuje zniżka na parkowanie w Obszarze Płatnego Parkowania w Krakowie.

Aby skorzystać z uprawnień Karty Krakowskiej wymagana jest jednokrotna aktywacja usługi poprzez zalogowanie się za pomocą adresu e-mail i hasła oraz połączenie usługi z mKraków – więcej informacji znajdziesz w odpowiedzi na pytanie:

Jak połączyć się z Kartą Krakowską (KK) poprzez aplikację mKraków?

Czy poprzez mKraków będzie można korzystać z Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+?

Aplikacja mKraków jest mobilnym nośnikiem Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+. W aplikacji mKraków można korzystać z systemu zniżek, ulg, preferencji i uprawnień przysługujących posiadaczom KKR3+. Przewidziano także możliwość okazania biletu wolnej jazdy.

Wymagana jest jednokrotna aktywacja usługi KKR3+ poprzez podanie numeru PESEL oraz 9-cyfrowego numeru telefonu oraz połączenie usługi z mKraków – więcej informacji znajdziesz w odpowiedzi na pytanie:

Jak połączyć się z Krakowską Kartą Rodzinną 3+ (KKR3+) poprzez aplikację mKraków?

Czy mKraków zastąpi mobilną wersję Karty Krakowskiej?

W okresie przejściowym aplikacje mKraków i mKK działać będą równolegle, docelowo jednak aplikacja mKraków zastąpi mobilną wersję Karty Krakowskiej (mKK). O dacie wygaszenia mKK poinformujemy Cię z wyprzedzeniem, zarówno w aplikacji mKraków, jak i w mKK.

Czy w mKraków dostępne są wszystkie rodzaje biletów?

Aktualnie za pośrednictwem mKraków można nabyć tylko imienne bilety okresowe, w tym bilet metropolitarny i bilet okresowy mieszkańca ze zniżką przysługującą posiadaczowi Karty Krakowskiej, po aktywacji usługi i połączeniu jej z aplikacją mKraków – więcej informacji znajdziesz w odpowiedzi:

Jak połączyć się z Kartą Krakowską (KK) poprzez aplikację mKraków?

Jakie dostępne są formy płatności za usługi mKraków?

Aktualnie istnieje możliwość płatności za bilety okresowe komunikacji miejskiej za pośrednictwem bramki udostępnionej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie oraz za parkowanie w strefie za pośrednictwem bramki udostępnionej przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Na ilu urządzeniach mogę mieć zainstalowaną aplikację?

Aplikacja mKraków może być zainstalowana na wielu urządzeniach. Należy jednak pamiętać, że dostęp do niektórych usług, takich jak Karta Krakowska czy Krakowska Karta Rodzinna 3+, a także do zakupionych biletów okresowych, może być możliwy tylko na urządzeniu, na którym nastąpiła aktywacja danej usługi.

Jak dodać pojazd do Karty Krakowskiej, aby korzystać ze zniżki na parkowanie?

Pojazd możesz dodać:

  • w aplikacji mKraków (po aktywacji usługi KK i połączeniu jej z aplikacją mKraków),
  • na stronie www.kk.krakow.pl w zakładce „Moje pojazdy” (po zalogowaniu do KK, pojazdy dodane na stronie pojawią się również w aplikacji i odwrotnie),
  • osobiście w Punktach Obsługi Karty Krakowskiej.

Gdzie mogę kupić bilet parkingowy ze zniżką?

Bilet parkingowy możesz kupić:

  • w aplikacji mKraków,
  • w parkomatach.

Jak zapłacić za parkowanie i jak działa rozliczenie opłaty?

Za parkowanie w aplikacji mKraków zapłacisz kartą płatniczą, Google Pay lub Apple Pay. Przed rozpoczęciem parkowania należy podać adres e-mail i zaakceptować regulamin. Na początku blokowana jest kwota zgodna z wybraną opcją („bez limitu” lub „z limitem”). Po zakończeniu parkowania niewykorzystane środki zostaną automatycznie zwrócone.

Ile pojazdów mogę przypisać do Karty Krakowskiej?

Do jednego uprawnienia Karty Krakowskiej można przypisać maksymalnie 4 pojazdy, jednak zniżka parkingowa obowiązuje tylko dla pierwszego pojazdu, na który zostanie kupiony bilet parkingowy.

Czy muszę być właścicielem pojazdu?

Nie, możesz dodać dowolny pojazd (leasingowany, służbowy, współdzielony).

Czy ten sam pojazd może być przypisany do więcej niż jednego uprawnienia do Karty Krakowskiej?

Tak, jeden pojazd może być przypisany do więcej niż jednego uprawnienia do Karty Krakowskiej tzn. więcej niż jeden użytkownik może przypisać ten sam pojazd do swoich indywidualnych uprawnień do Karty Krakowskiej.

Czy zniżka działa tylko w jednej strefie?

Nie, zniżka obowiązuje w całym Obszarze Płatnego Parkowania.

Czy zniżka ma termin ważności?

Zniżka obowiązuje tak długo, jak aktywne są Twoje uprawnienia do Karty Krakowskiej.

Czy osoby wynajmujące mieszkanie mogą skorzystać ze zniżki?

Tak, pod warunkiem posiadania aktywnych uprawnień do Karty Krakowskiej i dodania numeru rejestracyjnego pojazdu.

Czy w aplikacji można korzystać z usługi parkowania bez zniżki Karty Krakowskiej?

Tak, istnieje możliwość płatności za parkowanie w Obszarze Płatnego Parkowania, zarówno bez zniżki, jak i ze zniżką Karty Krakowskiej.

Gdzie mogę zgłaszać problemy techniczne?

Zgłoszenia należy kierować za pomocą formularza kontaktowego w aplikacji w sekcji „Więcej opcji” wybierając pozycję „Kontakt” lub telefonicznie do Krakowskiego Centrum Kontaktu – numer 12 616 55 55 (czynne w dni robocze w godz. 7:40–15:30).